Thursday, July 9, 2009

Mansuh

Akhirnya Tan Sri Muhyiddin Yassin TPM yang datangnya dari Johor (asal sama dengan penulis) membuat satu keputusan yang amat konkrit iaitu memansuhkan PPSMI sepertimana hasrat dalam Konvensyen UMNO Johor. Nampaknya Muhyiddin lebih berani menongkah arus dasar yang dibuat oleh Tun Mahathir. Satu pujian harus diberikan kepada beliau dan ini secara tidak langsung akan meningkatkan sokongan rakyat kepada parti pemerintah.

Pujian harus diberikan juga kepada pejuang-pejuang bahasa,berani. Mereka berani menyatakan kebenaran. Ramai orang yang tidak berani menyatakan kebenaran dihadapan bos mereka. Tetapi di belakang bos, habis dikutuknya berbakul-bakul. Harap saya tidak begitu. Kerana saya akan menyatakan sikap saya, idea saya, azam saya yang sebenarnya dihadapan siapa pun, walaupun ianya bertentangan dengan idea umum. Moga Allah akan memandu hidup saya ini. Amin

Percaya dan yakinlah usaha kalian akan dicatat dalam buku emas dengan tinta emas dan akan dikenangkan bangsa bukan hari ini tetapi 100 tahun lagi

1 comment: