Thursday, October 29, 2009

KERETA BARU


Alhamdulillah, syukur kpd Allah swt. Kerana kami sekeluarga dapat membeli kereta baru keluarga kami. Exora. Kereta Nasional. Proton. Sepanjang saya bekerja dan mendirikan rumah tangga. Kami telah memberi kereta buatan tempatan. Ramai juga kawan-kawan yg memperli, mengapa membeli kereta nasional. Tapi pada saya, kalau kita tidak menyokong industri kereta negara, siapa lagi yg nak sokong. Walau apapun, sepatutnya kepercayaan yg diberi oleh saya kepada kereta jenama malaysia,sepatutnya pengeluar kereta tempatan meningkatkan kualiti. Setakat ini, alhamdulillah. kereta baru kami tidak meregam. Berjalan di jalan raya dgn megah dan bergaya. Exora.

Kereta pertama saya. Kancil warna biru muda JHR4817. Saya beli masa saya belajar di sabah

Kereta pertama isteri saya ialah Kelisa WLM4835. Dia hadiahkan kpd abohnya.

Kereta ketiga kami, MyVi WNY5529. Sekarang ni kereta tersebut diberi kpd adik ipar saya utk sambung bayar.

Kereta baru kami, Exora WTD 552.

No comments:

Post a Comment