Tuesday, March 31, 2009

CIKGU FADZILAH ABU BAKAR

Semasa saya menuntut di Sekolah Tinggi Segamat dulu saya mengenali seorang guru yang amat baik budi pekertinya iaitu cikgu fadzilah (Sama nama dengan isteri saya).

saya mengganggapnya seperti ibu saya sendiri. Nasihatnya, sikap ambil beratnya, tutur bicara menjadikan saya lebih bermotivasi lagi.

Cikgu Fadzilah yang saya ingat saya orang muar di parit bunga jika tidak silapnya. Walaupun beliau tidak mengajar saya, tetapi beliau amatlah memahami kesusahan saya, keperitan hidup saya dll. Pernah pada tahun 1998 beliau membuat parti menyambut hari lahir saya. Saya dijemput datang ke rumahnya. Terharu. Melayan kerenah anak-anaknya. terlalu baik keluarga mereka terhadap saya.

Cuma, saya agak lama tidak menghubunginya. Loss contact. Sejak beliau berpindah ke shah alam, saya tidak dapat menghubungi beliau. Cuma saya berdoa semoga Allah swt permudahkan utk saya berjumpa dan berhubung dgn seorang guru yang banyak berjasa kepada saya seumpama ibu saya sendiri suatu hari nanti. Amin. Semoga beliau sihat sejahtera. Amin

No comments:

Post a Comment